Ghid pentru scrierea eseurilor1.Stabilirea temeiDe obicei subiectul sau tema unei lucrări de seminar, a unui eseu ori a unei lucrări de diplomă este sugerată de către profesor, dar adeseori se oferă posibilitatea alegerii între mai multe opţiuni ori chiar a unei formulări personale.Ghid pentru scrierea eseurilor.
Ghid pentru scrierea eseurilor1.1 Alegerea temeiÎn cazul în care vi se oferă mai multe opţiuni, nu alegeţi o temă în legătură cu care aveţi convingeri şi sentimente foarte puternice. Orientaţi-vă spre o temă pe care aţi dori s-o aprofundaţi, mai degrabă decît către una pe care consideraţi că o cunoaşteţi deja.Dacă atunci cînd citiţi întrebarea sau formularea temei vă este deja foarte clar răspunsul pe care doriţi să-l daţi, acest lucru ar trebui să fie un semnal de alarmă. Riscul este acela de a produce o lucrare cu răspunsuri gata făcute, care nu va fi apreciată de profesor. Este sigur că veţi obţine o notă mai bună alegînd o altă temă.Ghid pentru scrierea eseurilorÎnainte de a alege o anumită temă, analizaţi cu atenţie formulările propuse. Nu reacţionaţi spontan la anumite cuvinte sau expresii, ci încercaţi să înţelegeţi cît mai exact intenţia profesorului. O discuţie cu cîţiva colegi s-ar putea dovedi extrem de fructuoasă în acest sens.Ghid pentru scrierea eseurilor1.2 Propunerea unei temeAtunci cînd tema este propusă de către student, acesta trebuie să acorde o deosebită atenţie formulării şi să se asigure de acordul profesorului înainte de a începe cercetarea propriu-zisă.Ghid pentru scrierea eseurilorÎn analiza propriei propuneri studentul se poate folosi de următoarele întrebări:Este aceasta o problemă cu adevărat importantă?Sînt eu cu adevărat interesat de aprofundarea acestui subiect?Prezintă el un interes suficient de larg?Înţeleg eu raporturile temei de studiu cu contextul mai larg din care face parte?Am eu suficient acces la literatura de specialitate relevantă pentru tema aleasă?Încadrarea temei în literatura existentă în domeniu este extrem de importantă, permiţînd evitarea unor riscuri cum ar fi:- formularea unor false probleme;- concentrarea asupra unei probleme care a fost rezolvată deja;- evitarea unei linii de argumentaţie care a fost invalidată de cercetările anterioare;- alegerea unei teme prea complexe pentru nivelul de competenţă al studentului sau pentru posibilităţile de informare aflate la dispoziţia sa.
sâmbătă, 1 noiembrie 2008
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu